loading...
سایت فور فان |عاشقانه,سرگرمی,خبر,اس ام اس,طنز
آخرین ارسال های انجمن
maral khanoom بازدید : 195 1392/07/07 نظرات (0)

 تندروها در مراسم استقبال از روحانی اخلال کردند

در جريان استقبال از روحاني، «مخالفان مذاکره با آمريکا درهنگام خروج روحاني از فرودگاه، جلو خودرو وي را گرفتند و با شعار مرگ بر آمريکا مانع از حرکت آن شدند... در هنگام (عبور خودروي روحاني) يکي از مخالفان کفش خود را به‌سمت خودرو روحاني پرتاب کرد که به کسي اصابت نکرد.»

حالا پرتاب کفش و تخم‌مرغ به‌سوي رييس‌جمهوري که از سوي مدافعان اين عمل «خشم انقلابي» نام گرفته «تيتر يک» برخي از رسانه‌هايي است که از پيروزي روحاني در انتخابات خوشحال نشده و از رويدادي که پس از 35سال به‌عنوان اتفاقي تاريخي از آن ياد شد هم چندان دلخوش نبودند.


حالا همين رسانه‌ها که مخالفان خود را به «تهيه خوراک براي رسانه‌هاي خارجي (بخوانيد بيگانه) متهم مي‌کردند خود «رطب‌خورده» شدند و تيترشان، (استقبال از روحاني با کفش)، تيتر يک رسانه‌هاي بيگانه (خارجي) شد ---->


در اين سو؛ واکنش سياسيون هم در اين دو معنا البته در قالب الفاظ نشست. در نوع اول؛ سايت خبري «رجا نيوز» در گزارشي باعنوان «اقدام عجيب، بي‎فايده و بدون دستاورد روحاني در گفت‌وگوي تلفني با اوباما» آورده است:

«اين رفتار پرابهام و عجيب از سوي رييس‌جمهور در شرايطي صورت گرفته است که هيچ دستاورد عيني ديپلماتيکي براي معامله با برند «ايران انقلابي» که در پس اين تماس تلفني اتفاق افتاده است، براي ايران حاصل نشده و مشخص نيست با کدام توجيه ديپلماتيک و عقلاني، تماسي که مهم‌ترين سرمايه ملت ايران يعني برند مقاومت، براي آن هزينه شده است، بدون هرگونه آورده خاص براي اين ملت، آن‌هم در هفته دفاع مقدس برقرار شده و اتفاق افتاده است.»

اين سايت اصولگرا در گزارش ديگري با تيتر مشابه گزارش قبلي با عنوان «معامله با برند «ايران انقلابي» به قيمت ارزان‌شدن چندساعته دلار» آورده است: «آنچنان که از قبل هم پيش‎بيني مي‎شد، واکنش بازار ارز که اين‌روزها توسط اين جريان تبليغي به‌عنوان نماد تحول در اقتصاد ايران تبليغ مي‌شود، به تماس تلفني روحاني و اوباما جالب توجه بود، به نحوي که قيمت دلار با کاهش کمتر از صدتومان و بازگشت به قيمت 2960تومان، حتي تا قيمتي که هفته قبل پايين آمده بود (2910) نيز بازنگشت.

حال اين سوال اساسي به وجود آمده است که آيا قيمت فروش برند «ايران انقلابي» و مذاکره تلفني با شيطان بزرگ، کمتر از صدتومان آن هم براي چند ساعت بوده است؟»

حسين شريعتمداري نيز که معمولا ترجيح مي‌دهد نظراتش را در ستون صفحه دو کيهان منعکس کند، اين بار در گفت‌وگويي با خبرگزاري «فارس»، مکالمه تلفني اوباما و روحاني را «زشت و پلشت» خوانده است.

مديرمسوول روزنامه کيهان گفته است: «اظهارات جناب آقاي روحاني نشان مي‌دهد علاوه بر اصل گفت‌وگو که جاي بحث و بررسي دارد، اين نکته که چه کسي براي گفت‌وگو پيش قدم شده است نيز از نگاه هر دو طرف اهميت داشته و آنها حيثيت خود را در گرو آن مي‌دانند.

اين ماجرا از دو حال خارج نيست؛ اول آنکه درخواست گفت‌وگو از سوي روحاني بوده است که اگر اينگونه باشد اظهارات رييس‌جمهور محترم هنگام ورود به تهران که طرف مقابل را درخواست‌کننده گفت‌وگو معرفي کرده با شعار دولت راستگويان تناقص دارد و انتظار اين بوده و هست که رييس‌جمهور محترم واقعيت‌ها را با مردم درميان بگذارند.

 اما چنانچه اين درخواست از سوي اوباما صورت گرفته باشد، نشان‌دهنده آن است که دولت آمريکا حتي در حدو اندازه اعلام‌نظر درباره يک مکالمه تلفني هم صداقت نداشته و قابل‌اعتماد نيست؛ بنابراين سوال بعدي آن است که جناب روحاني با چه تحليل و تفسيري به اوباما و دولت وي اعتماد کرده و از اين به‌اصطلاح اعتماد متقابل با آن همه تبليغات پرحجم ياد مي‌کند.»

شريعتمداري ادامه داد: «البته اينکه دولتمردان محترم اصرار دارند اوباما را درخواست‌کننده مکالمه بنامند نشان مي‌دهد خود آقايان به زشتي و پلشتي اين اقدام اعتراف دارند.»

اين سخنان شريعتمداري درحالي است که وي پيش از اين‌ بارها روحاني را به هوشمندي توصيف کرده بود و در يادداشتي در تاريخ 27خرداد 1392 نوشته بود: «... قبل از همه بايد از هوشمندي ايشان (حسن روحاني) قدرداني کرد.»

او همچنين بارها از مواضع روحاني اظهار خوشحالي و حمايت کرده است و در همان يادداشت آورده: «گفتمان اصولگرايي پيروز شده است. واقعيتي که براي دشمنان بيروني، اصحاب فتنه و برخي از مدعيان اصلاحات تلخ و ناگوار بود تا آنجا که هيچ‌يک از آنها نتوانستند ناخشنودي آميخته به عصبانيت خود را از مواضع دکتر ‌روحاني پنهان کنند...»

اما در کنار اين هجمه تبليغاتي، نگاه‌هاي مثبت هم کم نبود. علاءالدين بروجردي رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به «مهر» گفته است: «گفت‌وگوي تلفني روساي جمهور ايران و آمريکا نشان‌دهنده موضع اقتدار کشورمان است.»

او موضوع اينکه چه‌کسي براي برقراري تماس پيشقدم شده را ناديده گرفته و افزوده است: «به‌هرحال اين گفت‌وگو انجام شده است و اين موضوع نشان‌دهنده اين است که جايگاه ايران در دنيا حايزاهميت است که رييس‌جمهور آمريکا اصرار دارد تلفني هم که شده ابراز ارادت کند.»

احمد توکلي ديگر نماينده اصولگراي مجلس نيز گفته: «مواضع ابرازشده از سوي رييس‌جمهور و هيات همراه و نيز رفتار مناسب ديپلماتيک دکتر روحاني نشان مي‌دهد که در مجموع ما يک قدم پيش هستيم. بايد بدبيني را کنار گذاشت اما در عين حال خوشبيني نيز بايد با احتياط همراه باشد.»

علي مطهري نيز معتقد است که نرمش قهرمانانه محقق شده است. مطهري در گفت‌وگو با «ايسنا» با بيان اينکه «قرار نبود قطع رابطه با آمريکا ابدي باشد»، افزود: «اگر يک تغيير رفتار در آمريکا ببينيم نظير آنچه امروز ديده مي‌شود بايد ما هم به همان نسبت درباره برقراري رابطه با آمريکا انعطاف نشان دهيم.»

جعفر شجوني، عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي که به اظهارنظرهاي عجيب‌وغريب شهرت دارد، با حمايت از تماس تلفني باراک اوباما به حسن روحاني به خبرگزاري «آريا» گفته: «اين تماس تلفني هيچ اشکالي ندارد و اميدواريم در آينده آمريکايي‌ها سرعقل بيايند.»

او افزود: «رفتار و موضع‌گيري حسن روحاني پسنديده و مورد حمايت و سفارش رهبري بوده است. بنابراين اميدواريم علاقه ما هم به رييس‌جمهورمان بيشتر از گذشته شود.»/روزنامه شرق

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    دنبال چه اس ام اسی میگردی ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2242
  • کل نظرات : 244
  • افراد آنلاین : 108
  • تعداد اعضا : 386
  • آی پی امروز : 354
  • آی پی دیروز : 122
  • بازدید امروز : 1,003
  • باردید دیروز : 321
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 2,309
  • بازدید ماه : 2,309
  • بازدید سال : 89,010
  • بازدید کلی : 3,754,888
  • کدهای اختصاصی